Museus d'avui: els nous museus de societat

Us presentem el tercer número de la col·lecció LLibres de l’ICRPC que recull les ponències presentades a les Jornades “Museus d’avui: els nous museus de societat”, que van tenir lloc els dies 11 i 12 de febrer de 2010, organitzades per la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i la Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.  Entre d’altres com a editors del llibre podem trobar a Gabriel Alcalde, Jusèp Boya i Xavier Roigé.

Resum: A l’albada del segle XXI, els museus de societat semblen renéixer, amb projectes que estan generant un nou panorama museològic. Inspirats en el model canadenc, apareixen tota una sèrie de propostes que plantegen un nou paisatge. La nova visió consisteix, bàsicament, en una mirada interdisciplinària sobre les societats en la qual el mateix concepte “societat” o el concepte “civilització” imprimeixen un nou discurs que pretén fer reflexionar el museu sobre els grans reptes de la societat d’avui en dia, com ara el multiculturalisme, les identitats o la complexitat del món actual.

Els treballs que es publiquen en aquest llibre permeten conèixer alguns dels museus de societat més prestigiosos del món i analitzar-ne els grans temes que aquests plantegen. El conjunt de textos -escrits per directors o responsables d’aquests museus- consitueixen una excel·lent reflexió sobre la seva evolució i els seus reptes i ofereixen pistes que es poden tenir en compte en el cas de Catalunya.

Deixa un comentari