Presentació del número 18 de la revista “La Resclosa” editada pel Centre d’Estudis del Gaià: Data: Dissabte, 1 de novembre de 2014, a les 11 h.
Lloc: Sala d’actes del Casal (Avda. Enric Benet, 6), Vila-rodona.
Presentació del número 18 de (amb un dossier sobre “la Fira de Vila-rodona”) a càrrec de Valentí Gual Vilà, professor del Departament d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona.
Tot seguit inauguració de l’exposició: “Les postals de la Fira de Vila-rodona”, es pot visitar fins al diumenge, 23 de novembre de 2014.
Organitza: Centre d’Estudis del Gaià
Per a més informació: cegaia@hotmail.com
SUMARI (Articles d’interès etnològic)
Índex
“L Altrera i el Mas del Nincles, dos masos del terme de Renau” per Marc Dalmau, pp. 23-50
Dossier: “La Fira de Vila-rodona, p. 51
“Notes sobre les primeres postals il·lustrades dels pobles de l’Alt Camp (1900-1920)” per Jep Martí, p. 53.
“Biografia de Federico Gavaladà Galofré” per Josep M. Gavaldà Gotarra, p. 67.
“Pep Vidal Pagès, “el “Pepot” de mas d’En Bosc”, per Enriqueta Vives Farré, p. 71.
“”Origen i desenvolupament de les fires a catalunya”, per Lídia Torra Fernández, p. 73
«La Fira de Vila-rodona, notas históricas” », per Francesc Valentí,1905″, per Dolors Saumell, p. 87
“Les ordinacions de la fira de Vila-rodona”, per Lluís Porta, p.99.
“La fira de Vila-rodona. Del segle XVIII ak primer quart del segle XX. Apunts per fer-ne història”, per Josep Santesmases i Ollé , p. 105
“Repàs de la indumentària del segle XX a partir de la col·lecció de postals de fira de Vila-rodona“, per Rosa Figueras Martín, p. 141.