Dates: Dissabte, 9 i 16 de maig, a les 17 h.
Lloc: Llar del productor ( C/Bonaire, 15, Castelldans) i Sala Polivalent (PlaçaCamps, 13, Alcanó).
Etnologia en Xarxa:Passat, present i futur de les escoles rurals a la Plana de Lleida
Etnologia en xarxa: Aquest programa proposa l’organització d’activitats de conservació i difusió del patrimoni etnològic dins l’àmbit local i territorial de cada antena de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, però amb el compromís d’integrar-les totes en un mateix programa de difusió i promoció. Entenem que d’aquesta manera aquelles activitats que inicialment tenen una dimensió potser molt local, en conjunt i a partir d’un marc de cooperació poden agafar una major dimensió i visibilitat.
Passat, present i futur de les escoles rurals a la Plana de Lleida són unes jornades organitzades conjuntament pel Centre d’Estudis Comarcals del Segrià (CECS) i el Centre d’Estudis de les Garrigues (CEG) per tal de reflexionar sobre les Escoles Rurals, les seves necessitats futures, la seva implicació i integració en el funcionament comarcal i el seu paper de cohesió social.
PROGRAMA
Dissabte, 9 de maig – CASTELLDANS
17.00 h – Inauguració de la jornada per Xavier López (Alcalde de Castelldans), Juli Muro (President del Consell Comarcal de les Garrigues), Maria Jesús Llavero (Presidenta del CECS) i Josep Rubió (President del CEG).
17.15 h – Ponència principal: “L’escola rural a la plana de Lleida. Evolució i necessitats futures?, a càrrec de Raül Manzano, mestre i membre del Secretariat d’Escola Rural. Treballa al CRP del Segrià
18.00 h – Pausa-cafè
18.30 h – Taula rodona: “Les escoles rurals com a element de cohesió social?“. Modera: Ramon Miró.
– Rosa Vall, directora de la ZER Vall de l’Aranyó
– Ramona Urgell, directora del Centre de Recursos Pedagògics de les Garrigues
– Maite Melero, representant de l’AMPA de l’Albagés
– Florià Belinchón, director de l’escola El Timorell de Castelldans
– Mar Gotarda, FAPAC
19.30 h – Debat obert al públic
Dissabte, 16 de maig – ALCANÓ
17.00 h – Inauguració de la jornada per Sebastià Ricart Florensa (Alcalde d’Alcanó), Maria Jesús Llavero (Presidenta del CECS) i Josep Rubió (President del CEG).
17.15 h – Ponència inaugural: “L’escola rural a la plana de Lleida. Evolució i necessitats futures?, a càrrec de Mar Gotarda, de la Comissió d’Escola Rural de la FAPAC
18.00 h – Pausa-cafè
18.30 h – Taula rodona: “Les escoles rurals com a element de cohesió social?”. Modera: Eduard Trepat
– Anna Lletjós, directora de l’escola d’Alcanó
– Roser Martí, FAPAC
– Yolanda Florensa, AMPA d’Alcanó
– Rosa Vall, coordinadora del Secretariat d’Escola Rural
– Pilar Prunera, regidora d’Educació d’Alcanó
– Marina Massana, Centre de Recursos Pedagògics del Segrià
19.30 h – Debat obert al públic
Organitza: Centre d’Estudis Comarcals del Segrià, Centre d’Estudis de les Garrigues. Col·laboren: Ajuntament de Castelldans, Ajuntament d’Alcanó, Consell Comarcal de les Garrigues, Consell Comarcal del Segrià, Institut Ramon Muntaner, Servei Educatiu del Segrià i Centre de Recursos Pedagògics del Segrià , Servei Educatiu de les Garrigues
Per a més informació: Centre d’Estudis Comarcals del Segrià i Centre d’Estudis de les Garrigues.