El Museu Casteller de Catalunya que s’està construint a Valls ha aconseguit sumar els seus primers 817 Amics. En la primera de les accions promocionals del Museu Casteller, realitzada coincidint amb la Firagost de Valls, s’ha donat a conèixer el futur equipament al nombrós públic que s’ha atansat a l’estand informatiu situat a la plaça del Blat, des d’on es podia pujar a una tarima elevada per comprovar l’estat de les obres de l’edifici i on s’explicava també el projecte museogràfic i tot el que el visitant podrà veure en el futur Museu Casteller.
L’objectiu principal d’aquesta primera acció promocional era donar a conèixer el museu, aprofitant el ressò de Firagost i de l’exhibició castellera d’ahir dimecres. Entre tots els visitants a l’estand, 817 van omplir la butlleta com els primers Amics del Museu Casteller de Catalunya i, a partir d’ara, rebran informació sobre com avancen els treballs de construcció i posada en funcionament d’aquest nou equipament que impulsa un consorci integrat per l’Ajuntament de Valls, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona i la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya.
Entre els primers Amics del Museu Casteller la part més important són, com era d’esperar, persones de Valls (un 43%) o de l’Alt Camp (9%), però un 25% procedeixen de la resta del Camp de Tarragona i un 12% de la demarcació de Barcelona. D’aquesta manera, durant els dos dies de celebració de Firagost, s’han realitzat els primers passos ja per estendre l’interès al voltant del futur museu, en unes accions promocionals prèvies que s’aniran realitzant amb els objectius de posicionar-lo turísticament i generar expectació abans de la seva posada en funcionament. Tot i que la majoria dels primers Amics del Museu Casteller són de Catalunya, cal destacar el 2% que procedeixen d’altres territoris d’Europa i els Estats Units i el 2% de l’Estat espanyol.
Un dels punts que va despertar més interès entre els visitants va ser el projecte museogràfic que realitza l’equip liderat per Ignasi Cristià, guanyador del concurs d’idees. De la proposta museogràfica del futur museu destaquen les instal·lacions multimèdia, audiovisuals i immersives destinades a fer sentir al visitant les emocions i experiències d’aixecar castells i la història, els valors i tot el que envolta el fet casteller.