L’envelat: arquitectura singular i símbol de la festa major

Ia_Expo_Envelat.jpg_1846029100

Els envelats han estat un fenomen cultural d’important rellevància a la societat catalana durant gairebé un segle i mig. Sorgits en el context dels canvis socials profunds de les primeres dècades del segle XIX, i com a conseqüència de la gran afecció que hi havia pel ball a la Barcelona de l’època, els envelats es varen expandir ràpidament per tot el territori català i es van convertir en un element imprescindible i emblemàtic de les festes majors.

Amb l’objectiu de rescatar de l’oblit i posar en valor aquest element singular de la cultura popular festiva, durant el mes de maig i fins el 9 de juny es podrà visitar l’exposició “L’envelat. Arquitectura singular i símbol de la festa major”,  instal·lada a l’envelat del Bicentenari de la Festa Major de Gràcia.

Podeu consultar tota la informació i llegir el catàleg de l’exposició aquí

Data de l’exposició: del 2 de maig al 9 de juny de 2017
Dies i horaris de visita:  de dilluns a diumenge de 10h a 22h
Lloc: Envelat del Bicentenari de la Festa Major de Gràcia. Jardinets de Gràcia, Passeig de Gràcia, 118, Barcelona (mapa)
Organitzen:  Departament de Cultura i Institut Ramon Muntaner

2 respostes a “L’envelat: arquitectura singular i símbol de la festa major

  1. Se pueden visionar por Internet, los documentales sobré la construcción d’un envelat?
    Yo de niño lo viví, y también disfrute en ellos.
    Espero vuestra respuesta
    Saludos, Josep

  2. Hola Josep, lamentablemente, los documentales que se pueden visionar en la exposición no están disponibles en ningún sitio web como YouTube o similares.

Deixa un comentari