Moltes fotografies del Manlleu del segle XX porten la signatura de Jaume Salarich (Manlleu, 1902-1978). Tot i això, la localització del gruix del seu fons era desconeguda. L’any 2012, la família Masnou, hereus de Jaume Salarich va fer donació al Museu del Ter del fons fotogràfic restant per a la seva conservació i divulgació. Es tracta d’un fons de 4.300 fotografies de temàtiques molt diverses. Sabater de professió, Salarich va acabar convertint la seva passió, la fotografia, en la seva professió en el tram final de la seva vida, i es va convertir en un dels referents de la fotografia del segle XX a Manlleu.
Durant els anys transcorreguts des de la donació el Museu del Ter ha digitalitzat i documentat el conjunt del fons fotogràfic de Jaume Salarich. Paral·lelament s’ha realitzat un treball de recerca sobre el fotògraf, ja que el temps passat des de la seva mort l’any 1978, n’havien enfosquit el record. L’exposició “De Manlleu al Collsacabra. La fotografia de Jaume Salarich (1902-1978”) proposa un acostament a la figura fins ara relativament desconeguda de Jaume Salarich amb una primera mirada a la seva obra fotogràfica a partir del fons ara conservat pel Museu del Ter.
L’exposició presenta una selecció de 34 fotografies del Collsacabra , realitzada amb la col·laboració del fotògraf manlleuenc Xevi Vilaregut. Es podrà veure al Museu del Ter fins al 21 de gener de 2018.
Data: Des del 15 de novembre de 2017 al 21 de gener de 2018
Lloc: Museu del Ter. Passeig del Ter, 2. 08560 Manlleu
Per a més informació: www.museudelter.cat – 938515176 – info@museudelter.cat