El DOGC núm. 7599 de dilluns 16 d’abril publica RESOLUCIÓ CLT/702/2018, de 5 d’abril, per la qual es dona publicitat a l’Acord del Consell d’Administració de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, pel qual s’aprova la segona convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, en l’àmbit de la cultura popular i el patrimoni etnològic per a l’any 2018, per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l’associacionisme.
L’objecte d’aquesta convocatòria són les subvencions per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l’associacionisme. La tipologia de les activitats objecte de subvenció és la següent:
a) Les activitats que fomentin o difonguin la cultura popular i tradicional catalana i l’associacionisme cultural o el patrimoni etnològic.
b) Les representacions no professionals de teatre popular català.
c) La restauració d’elements d’imatgeria festiva (gegants, nans i bestiari), així com la restauració i la confecció de la seva indumentària.
d) Commemoracions d’aniversaris de personalitats, fets o entitats adreçades a la conservació i la difusió de la memòria cultural col·lectiva.
e) Congressos i jornades de caràcter nacional o internacional fets a Catalunya.
Poden optar a aquestes subvencions les corporacions locals o els ens que en depenen, les fundacions i les associacions, amb domicili social a Catalunya, que hagin fet o tinguin previst fer alguna d’aquestes activitats culturals. Les sol·licituds de subvencions i els altres tràmits associats al procediment de concessió dels ajuts i la seva justificació s’han de fer només per mitjans telemàtics; si el sol·licitant es un ens local, mitjançant l’extranet de les administracions catalanes eacat i en la resta de casos a través del portal Tràmits del Departament de Cultura.
El període per presentar les sol·licituds és del 17 d’abril al 2 de maig del 2018.