Presentació del llibre “Art popular decoratiu a Catalunya (1948)” (edició facsímil), de Ramon Violant i Simorra.
Enguany es compleix el 70è aniversari de la 1a edició del llibre Art popular decoratiu a Catalunya. Aquesta és una de les obres mestres de Ramon Violant i Simorra. La d’avui no pot substituir l’espectacular impressió de 1948 feta quan encara art i artesania eren conceptes similars -mai tan ben dit en un llibre com aquest -i en uns moments de precarietat, però amb l’encant d’unes formes d’impressió tradicionals que ja no existeixen. La voluntat és, doncs, de posar aquesta gran obra a l’abast dels lectors actuals d’una forma accessible; per això s’edita aquest facsímil de la 1a edició a la col·lecció que porta el nom del seu autor.
Data: Dimarts, 30 d’octubre de 2018, a dos quarts de 8 de la tarda.
Lloc: Museu d’Història de Catalunya. Palau de Mar, Plaça de Pau Vila, 3. Barcelona.
La presentació anirà a càrrec de Francesc Prats (editor de Garsineu Edicions), Daniel Rey (patrocinador del Projecte de recuperació de l’obra de l’etnòleg Ramon Violant i Simorra), Ramona Violant (etnòloga) i Ignasi Ros (historiador i autor del pròleg).
Autor: Ramon Violant i Simorra
Títol: Art popular decoratiu a Catalunya (1948)
Il·lustracions de Ramon Noè i Hierro
Pròleg d’Ignasi Ros i Fontana
Lloc: Tremp
Editorial: Ecomuseu de les Valls d’Àneu; Garsineu Edicions
Any: 2018
Pàgines: 248
ISBN: 9788494789953
Organitza: Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, Museu d’Història de Catalunya, Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya, Ecomuseu de les Valls d’Àneu, Darei Assessorament, S.L., Aureo & Calicó.