La Mostra de Cinema Etnogràfic al Cineclub Vic

El dimarts és dia de Cineclub a Vic, i properament es projectarà “Honeyland” de Tamara Kotevska i Ljubomir Stefanov. Una nova sessió de la mostra de cinema etnogràfic que organitza el Museu del Ter amb col·laboració amb la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural de la Generalitat de Catalunya.

La Hatidze és l’última dona recol·lectora d’abelles d’Europa. Viu en un petit poble de Macedònia, on cria colònies d’abelles i ven la seva mel a la capital. La seva vida, plàcida i tranquil·la es veu trasbalsada quan arriben uns nous veïns que no només destorben la seva pau sinó que també posaran en perill el fràgil ecosistema dels animals.

Al pot petit hi ha la bona confitura i també la millor mel. Aquest documental ha estat una de les grans sorpreses dels últims anys. Nominada a dos premis Oscar i guanyadora de desenes de premis arreu del món, ens acosta a un ofici i a una forma de vida gairebé desapareguts, on la relació de l’home (la dona) amb la natura es desenvolupa amb delicadesa i absolut respecte. La pel·lícula s’escapa d’aquest retrat tan local, tan concret, i permet a públic de tot el món reflexionar sobre la nostra relació amb la terra, la seva sostenibilitat i el futur del planeta.

Data: Dimarts 2 de novembre de 2021 a les 20h

Lloc: L’Atlàntida. Francesc Maria Mas Ferrer, 4. 08500 Vic

Per a més informació: www.museudelter.cat – 938515176 – info@museudelter.cat

Deixa un comentari