Desvetllem la memòria de Borgonyà. Taller de fotografia històrica

La colònia tèxtil de Borgonyà és una de les colònies industrials més emblemàtiques de Catalunya. Va començar a funcionar a finals del segle XIX (1895) de la mà dels escocesos Coats, anys més tard i fruit de l’aliança amb la família Fabra de Barcelona van formar el grup Fabra i Coats. Tot i la finalització de la producció l’any 2000 la colònia encara manté una població de més de 400 habitants amb un intensa vida cultural.

El Museu del Ter és dipositari de diferents fons fotogràfics, entre els quals es troba el de la colònia de Borgonyà. Aquest fons va créixer i es va consolidar amb la publicació del llibre “La colònia Borgonyà desapareguda”, de l’historiador del Museu del Ter Jordi Grané l’any  2020.  Es composa bàsicament de l’arxiu fotogràfic de l’Associació de Veïns de Borgonyà i de donacions particulars així com de totes les imatges digitalitzades i documentades pel Museu del Ter des del 2009. Actualment el fons compta amb més de 3.000 fotografies però encara queden moltes imatges per digitalitzar i documentar que són testimoni dels 125 anys d’història de la colònia. 

L’any 2021 es va fer la primera edició del “Desvetllem la Memòria de Borgonyà”. Taller de recuperació de la memòria històrica de la colònia a través de fotografies. El taller forma part del programa “Memòria Oral” de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural, i es realitza amb col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i l’Associació de Veïns de Borgonyà.

Data: Els divendres, del 21 de gener al 4 de març de 2021, de les 16h a 18h.

Lloc: Casal de Borgonyà. Carrer Girona. Colònia de Borgonyà (Sant Vicenç de Torelló)

Per a més información: www.museudelter.cat – 938515176 – info@museudelter.cat

Leave a Reply