Curs oficial de marger de Catalunya

Les Preses
Octubre-novembre de 2022

Les Preses aconsegueix que es faci per primera vegada el curs oficial de marger de Catalunya.

Dins el marc del projecte europeu DRYSTONE que es porta a terme a l’Ajuntament de les Preses es pretén fomentar les formacions oficials, la capacitació i rehabilitació i comunicació patrimonial de l’artesania en la construcció amb pedra seca.

Després de mesos treballats amb la consultora gironina Blue Room Innovation SL, l’Ajuntament de les Preses va aconseguir finançament de la comissió europea (Erarsmus+ SEPIE) per tal de poder fer per primera vegada un curs oficial de marger de Catalunya al seu poble juntament amb l’Associació Gremi Margers de Catalunya i l’Associació Artisans Bâtisseurs en Pierres Sèches (ABPS).

El curs consistirà en la realització de 140 hores presencials amb un examen final que els o les alumnes que aprovin podran obtenir el certificat de l’escola  Artisans Bâtisseurs en Pierres Sèches (ABPS) amb la col·laboració de l’Associació de Margers de Catalunya.

El curs està previst que es faci del 17 d’octubre al 14 de novembre d’aquest 2022. Les persones interessades a fer aquest curs, poden enviar el seu currículum i una carta d’interès a l’adreça electrònica: info@lespreses.cat abans del 30 d’agost de 2022.  Es valorarà l’experiència prèvia en el tractament de pedra i paisatge. El curs és gratuït, però es requereix una fiança de 150 € per a reservar plaça i pagar parcialment les eines.

Addicionalment, amb posterioritat al curs, també es farà paral·lelament la preparació del curs i examen de 3 dies del Nivell 2 de marger, aquest sí amb un cost de 400 €. Només s’hi podran presentar professionals d’aquest ram que certifiquin la seva experiència.

Tot i que el curs està essent organitzat per l’Ajuntament de les Preses, l’Associació de Margers de Catalunya i l’Associació Artisans Bâtisseurs en Pierres Sèches, també està rebent suport i interès per part de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, la cambra de comerç de Girona i I’IES Garrotxa d’Olot.

Per a l’Ajuntament de les Preses és un pas molt important aconseguir que es pugui oferir aquest títol al municipi, no només per fer una primera aproximació al que podria ser una futura escola de margers a Catalunya, sinó també pels molts espais que té al Parc de Pedra Tosca i a diferents artigues, on la pedra seca és un bé patrimonial i, per tal de preservar-ne la qualitat, es necessari que hi hagi persones expertes amb certificat per treballar en aquesta matèria ancestral.

Deixa un comentari