Jornades Europees de Patrimoni: cànters i marraixes de la Galera

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni, una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des de 1991 i que està considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. Enguany es portaran a terme els dies 13, 14 i 15 d’octubre amb un gran ventall de propostes que es podran consultar, organitzades temàticament i geogràficament, en l’agenda en línia. Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per redescobrir el nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.

El lema de l’edició d’enguany, proposat pel Consell d’Europa, és “Patrimoni viu”, fent referència a “les pràctiques, els coneixements i les habilitats que es transmeten de generació en generació, i que actualment es continuen mantenint”. La Galera participa d’aquestes Jornades a través d’una visita guiada i audiovisuals (per adults i infants), a l’espai permanent del Museu Terracota (baixos de l’Ajuntament de la Galera) per tal de conèixer l’ofici de terrisser (canterer a la Galera i a les Terres de l’Ebre) i descobrir una artesania mil·lenària que treballa a partir de materials propers, genera pocs residus i és durable en el temps. Cada visitant s’emportarà un bocí de fang per poder provar les seves aptituds artesanes.

Les Jornades Europees de Patrimoni compten amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Institut Ramon Muntaner, l’Associació de Micropobles de Catalunya i l’Associació Capital de la Cultura Catalana.

Més informació i reserves per a aquesta activitat: 977 71 83 39 i terracota@galera.cat

Deixa un comentari