L’ACPA (Associació Catalana de Professionals de l’Antropologia) promou un cicle de tallers de formació professional adreçats a llicenciats, estudiants i investigadors que vulguin fer de l’Antropologia la seva professió. Davant de la necessitat de trobar altres sortides professionals que no estiguin vinculades al món acadèmic, l’ACPA proposa un cicle de tallers pràctics adreçats al mercat laboral i on els participants aprenguin a treballar en projectes interdisciplinaris amb investigadors de mercat, dissenyadors, enginyers informàtics i industrials, comunicòlegs i institucions públiques. Adreçat a antropòlogues i antropòlegs.
Calendari dels tallers
Taller d’Antropologia, Innovació i Disseny: 17, 24, 31 de maig i 7 i 14 de juny de 15.00 a 18.00 h. Inscripcions del 26 d’abril al 13 de maig.
Taller d’Antropologia i Innovació: 2, 5, 9, 12 i 19 de Juliol de 15.00 a 18.00 h.
Taller d’Antropologia i Consultoria de les Organitzacions: 3, 10, 17, 24 i 31 d’Octubre de 16.00h a 19.00h
Taller de Creació de Productes Culturals: Per determinar (Novembre)
1r Taller
Taller d’Antropologia, Innovació i Disseny
(obertes les inscripcions)
Professor: Toni Navarro (Edda Design)
Durada: 5 sessions
Dedicació: 15 hores presencials repartides en 5 sessions de 3 hores (un per setmana), 60 hores de treball autònom tutelat. Total dedicació al taller: 75 hores
Sessions: 17, 24, 31 de maig i 7, 14 de juny de 15.00 a 18.00 hores
Lloc: Seminari Departament d’Antropologia Social de la UB, carrer Montalegre 6-8, Barcelona
Preu alumne: 185€
Socis/es ACPA 10% descompte
Inscripcions 1er taller: del 26 d’abril al 13 de maig.
Places limitades (mínim de 15 persones inscrites per realitzar el taller)
Introducció
En aquests taller els practicants realitzaran una recerca etnogràfica orientada a aportar propostes d’innovació en productes o serveis. El treball de l’alumne consistirà en realitzar una recerca complerta, des la rebuda de l’encàrrec fins que es proposen les solucions a una organització concreta. En el transcurs de les sessions, l’alumne haurà de passa per les fases de disseny de recerca, treball de camp, anàlisi de dades i presentació de resultats amb les particularitats (en temps que dura la recerca complerta i en la materialització en propostes o solucions tangibles dels resultats de la recerca). L’alumne aprendrà a desenvolupar les diferents tasques en els diferents moments atenent a l’obtenció de resultats a partir del treball etnogràfic i aprendre; a decidir entre les opcions de la recerca en cada moment d’investigació, a partir del treball de casos reals de recerca en innovació.
En el taller es posarà èmfasi en l’enllaç i la comunicació permanent de l’investigador etnògraf amb els agents de la recerca: equip d’investigadors, informants, agents de l’organització que actua com a client del taller i altres grups d’interès relacionats amb la recerca.