Taller de l'ACPA

Taller de l’ACPA: Antropologia i Consultoria de les Organitzacions

A càrrec d’ Helena Güell (Grup Sural)

Durada: 5 sessions
Dedicació: 15 hores presencials repartides en 5 sessions de 3 hores (una per setmana), 60 hores de treball autònom tutelat. Total dedicació al taller: 75 hores
Sessions: 3, 10, 17, 24 i 31 d’Octubre de 16h a 19h
Lloc: Barcelona (espai per confirmar)

Inscripcions obertes (fins al 30 de setembre)
Preu alumne: 90€
Socis/es ACPA, estudiants o aturats: 50% descompte (adjuntant document acreditatiu)
Places limitades (mínim de 10 persones inscrites per realitzar el taller)

Informació i butlleta d’inscripció 
http://acpantropologia.blogspot.com.es/p/blog-page_272.html


Introducció

En aquest taller els practicants realitzaran el cicle de les diferents etapes de la consultoria fins el punt de tenir serveis i projectes per presentar al client. Podran experimentar com el conjunt de coneixements adquirits al llarg de la carrera són aplicables a l’activitat professional de consultoria a les organitzacions.

Objectius


Objectiu general

  • Capacitar als practicants per a introduir-se en l’àmbit laboral de la consultoria de les organitzacions

Objectiu específic:

  • Recerca de les necessitats de desenvolupament i/o canvi en una organització
  • Dissenyar accions d’intervencions de desenvolupament en l’àrea de comunicació, liderat i habilitats socials en una organització
  • Documentar l’estat actual d’una organització
  • Analitzar les experiències dels treballadors d’una organització, abans , durant i després de la intervenció
  • Generar una proposta de serveis de consultoria per uns clients

Objectius concrets

  • Aprendre a detectar les necessitats de desenvolupament i o canvi organitzacional
  • Aprendre a investigar les propostes que s’ofereixen actualment al mercat i els mètodes de treball dominants
  • Aprendre vocabulari específic de la consultoria: treball per competències, avaluació de la transferència, gestió del canvi, estudis de necessitats, etc
  • Aprendre a actuar i dissenyar intervencions en les organitzacions en grups professionals:administratius, tècnics, directius
  • Aprendre a contactar amb clients potencials
  • Presentar propostes de serveis de consultoria

Temari

  • La detecció de necessitats de l’organització
  • Estudi de la cultura del treball de l’organització i la seva trajectòria
  • Investigació de les propostes existents al mercat i qué aporta d’específic la mirada antropològica
  • L’estudi del mercat de la consultoria de les organitzacions, com arribar al client final
  • Disseny d’intervencions en les organitzacions
  • Tècniques d’intervenció
  • Metodologies d’avaluació de l’impacte de les accions realitzades
  • Redacció i disseny de propostes de serveis amb identitat

Organització del taller

El taller s’organitza al voltant d’una experiència pràctica. Els practicants treballen autònomament i, un cop per setmana, es coordinen, comparteixen i comenten les seves experiències amb el professional que guia i orienta l’activitat de la propera sessió.


Avaluació

Per aconseguir la certificació del taller, els practicants han de demostrar que han assistit al taller, que han fet un treball personal, un treball de camp, i un treball en equip.

Perfil i experiència de la ponent


Helena Güell

Llicenciada en Antropologia Cultural per la Universitat de Barcelona, Postgrau en Estadística Aplicada per la UPC i diplomada en PNL en Màster i Trainer, Hipnossis Eriksoniana i Epistomologia. Màster en Intervenció i Teràpia breu Estratègica i formació en Constel·lacions a les organitzacions per Dr. Gunthard Weber.

Amb més de vint anys d’experiència com a consultora i formadora, ha desenvolupat la seva activitat tant a l’empresa privada com a l’Administració Pública, especialment en l’àmbit sanitari i el sector bancari. És especialista en formació d’habilitats socials i directives i en consultoria d’avaluació, organització del treball i gestió del canvi en les organitzacions. Ha dirigit projectes de consultoria en organitzacions de serveis d’atenció al públic, orientació de la cultura d’empresa, direcció per valors i aplicació de noves tecnologies entre d’altres projectes significatius. Coautora del llibre Com millorar l’atenció al client, Ed. Gestió 2000, Barcelona, 2000. i de diversos estudis i investigacions en temes socials i de màrqueting. Entre d’altres destaquem: Estudi qualitatiu dels hàbits i motivacions del públic del Centre Cultural de Barcelona de la Fundació de “la Caixa”; La demanda sociosanitària a l’Institut Català de la Salut, Anàlisi de sistemes d’organització i característiques de l’atenció al públic, Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Fundadora del centre de Formació Kanz Erremal al desert del Marroc, dins el context de la cultura berber, on anualment es realitzen diverses activitats de formació amb metodologia d’outdoor training des de la seva obertura l’any 2003.

Deixa un comentari